Alpy 2017_9 PDF Tlačiť E-mail
Nedeľa, 29 Október 2017 13:30

Výlet v Alpách s kamarátkami češkami - nádherný a náročný

Čaute turisti,
7. až 10. septembra  som bol v akcii opäť s partiou z Čiech a to s Luckou, Anetou a Kristínou. Výlet plánovala Lucka a po mnohých nespočetných zmenách sme spoločne vyrazili do oblasti Rakúskych álp Totes Gebirge.
Pri príjazde do Álp silno pršalo a vyzeralo to tak, že z auta ani nos nevystrčíme. Mali sme však šťastie, prestalo a začali sme neskorý poobedný výstup na chatu Prielschutzhaus. Necelých 9km a 1000 výškových metrov stúpania. Ku chate sme došli už neskoro, za slabého dažďa a asi hodine chôdze s čelovkami. Plán bol prežiť v horách bez chát, takže sme išli na ťažko so stanmi, jedlom. Batohy mali odhadom okolo 15kg. Za dažďa a úplnej tmy sme unavený rýchlo postavili jeden stan (viac miesta nebolo) pod dohľadom blikajúcich očičiek stáda kamzíkov, ktorý nad nami stáli, pozorovali nás a čudne smrkali. Mne to prišla ako nočná, strašidelná scéna z Pána prsteňov. Ráno počasie nebolo najlepšie, ale pobalili sme sa a vyrazili pod Grosser Priel 2515m. Vo výške nad 2000m sa menil slabý dážď na mrznúci a vietor bol tiež nepríjemný. Pod záverečným stúpaním na vrchol hrebeňa sme to vzdali. V tom počasí to proste nešlo a zišli sme späť ku chate. Tretí deň bol úplne iný. Ráno vyšlo slniečko a po oblakoch a daždi ani pamiatky. tento raz sme vyrazili na Spitzmauer 2446m. Na vrchole sme sa pokochali výhľadmi do všetkých strán, pofotili a rýchlo dole, lebo cieľ chata Pühringerhütte bola ešte dosť ďaleko. Západ slnka nás zastihol na hrebeni a celý strmý zostup do doliny sme absolvovali s čelovkami. Zostup bol nekonečný, strmý po skalách, občas sme si spievali "po schodoch, po schodoch zdolávam poschodia..." od Riša aby sme si zlepšili náladu :-) Myslím že bolo niečo po pol jedenástej keď sme konečne našli miesto pre stany nad jazerom Elmsee. Ten deň bol teda hodne náročný. Stávali sme niečo po šiestej, šlapali sme vyše štrnásť hodín, prevýšenie 1850m do hora a 1600m dole, väčšina s ťažkými batohmi...  A dievčatá ho zvládli s prehľadom a v dobrej nálade. Neuveriteľné a veľká poklona. Štvrtý deň sme trošku dlhšie pospali a mali v pláne trochu zvoľniť tempo. Doobeda sme prišli k veľkému jazeru Vorderer Lahngangsee. Bolo slnečno, teplúčko a padlo rýchle rozhodnutie že sa ideme kúpať. Baby najskôr trochu váhali, tak som do vody skočil prvý a tváril sa že je teplá :-) Bola dosť studená, ale vydržali sme s úsmevom všetci a od domácich sme zožali potlesk. Plán bol v pohode ísť ďalej, ale mne to nedalo a ukecal som Lucku nech si zapne net a pozrie počasie. Predpoveď znela: dnes ešte dobre, zajtra úplne zamračené a poobede dážď a nasledujúce dni ešte horšie. Pohodičku sme teda zrušili a naplánovali trasu tak aby sme sa dostali na druhý deň k autu. Vyrazili sme a šlapali v dobrom tempe až do večera k prameňu rieky Salza. Bol to "oddychový" deň, iba 20km a 1000m hore, 1300 dole. Vstávanie sme naplánovali na piatu a o šiestej sme vyrážali ďalej. Bolo už zamračené a hmlisto. Stúpali sme prudko hore dolinou do rekreačného strediska. Prechádzali sme okolo nádherných piatich jazier, ale kvôli hmle sme nevideli viac ako pár metrov okolo seba. Okolo desiatej sme si spravili prestávku na poslednej chatke. Ďalej nás už čakal len kúsok hrebeňa a zostup dole. Predpoveď sa začala napĺňať a k hmle sa pridalo mrholenie, jemný dážď. Zostup mal byť strmý a prevýšenie vyše 1100 metrov. Moc sme sa na to netešili, ale realita bola horšia ako naše predstavy. Strmé to bolo po Alpsky a časť zostupu išla po skalách cez ferratu. Keď si predstavíte, mierny dážď, hmlu, klzké, šmykľavé skaly, ťažký batoh na chrbte, akú takú únavu, tak chuť na ferratu určite nedostanete. My sme inú voľbu nemali, museli sme ísť. Trochu som dievčatám radil ako schádzať, čoho sa držať, kam stúpiť a opäť to zvládli :-) K autu sme sa dostali niekedy po štvrtej. Prezliekli sa, umyli a pustili do varenia. V číslach by posledný deň znel 25km, 1200m hore a 1900m dole.
Počasie nám výlet v Alpách teda predčasne ukončilo a aj nás riadne ponaháňalo. Pred výkonom aký dievčatá podali a to všetko pri dobrej nálade, im udeľujem veľmi veľkú turistickú poklonu.
Teším sa na ďalšiu akciu, to už bude šiesta s Luckou a dúfam že im budem stíhať :-)
Ďuri
Album fotiek - klikni na obrázok